خانه / آخرین اخبار / یادگیری زودهنگام زبان مادری به یادگیری زبان دوم کمک می‌کند

یادگیری زودهنگام زبان مادری به یادگیری زبان دوم کمک می‌کند

مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه میسوری نشان می‌دهد، یادگیری زودهنگام زبان مادری به افزایش قابل توجه مهارت های زبان دوم کمک می کند.

به گزارش یول‌پرس؛ تحقیقات صورت گرفته توسط مرکز ملی آمار آموزشی آمریکا نشان می دهد، تا سال ۲۰۳۰ میلادی تعداد دانش آموزان غیر انگلیسی زبان در مدارس این کشور دو برابر خواهد شد. محققان دانشگاه میسوری با هدف بررسی مهارت های زبان انگلیسی، مطالعه ای را بر روی کودکان اسپانیایی زبان این کشور انجام دادند.

به گفته فرانچسکو پالرمو، استادیار توسعه انسانی و علوم خانواده دانشگاه میسوری، برای اغلب کودکان اسپانیایی زبان، پیش دبستانی نخستین زمانی است که کودکان در یک محیط کاملا انگلیسی زبان حاضر می شوند.

کودکانی که با مهارت های محدود انگلیسی وارد پیش دبستانی می شوند، به محیط کلاس درس برای افزایش مهارت های زبان انگلیسی خود وابسته هستند و والدین آنها نمی توانند به فرزندان خود در یادگیری زبان انگلیسی کمک زیادی بکنند.

محققان در تحقیقات خود به شواهدی دست یافتند که نشان می دهد، یادگیری زودهنگام خواندن زبان مادری و مهارت های  ریاضی (در این مطالعه به زبان اسپانیایی)، می تواند بطور قابل توجهی مهارت های یادگیری زبان انگلیسی را بهبود دهد.

پژوهشی بر روی تعدادی از کودکان پیش دبستانی اسپانیایی زبان در دو مقطع زمانی پاییز و بهار انجام شد و محققان، مهارت درک حروف الفبا، واژگان و شناسایی اعداد به زبان مادری (اسپانیایی) و مهارت های زبان انگلیسی کودکان را مورد سنجش قرار دادند. جنسیت، سطح سواد والدین و توانایی های شناختی کودکان نیز در این مطالعه مدنظر قرار گرفت.

نتایج بدست آمده نشان داد که کودکان پیش دبستانی اسپانیایی زبان که درک خوبی از حروف و اعداد به زبان مادری خود دارند، پیشرفت قابل توجهی در مهارت های زبان انگلیسی دارند که آنها را برای ورود به مدرسه و افزایش حداکثری توانایی یادگیری خواندن و نوشتن آماده می کند.

براین اساس، حتی اگر والدین از تسلط کمی به زبان انگلیسی برخوردار باشند، می توانند از طریق خواندن متون و تقویت مهارت های ریاضی به زبان اسپانیایی، مهارت های زبان انگلیسی فرزند خود را تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *